The World's #1 Russian, Ukrainian & Eastern European Discussion & Information Forum - RUA!

This Is the Premier Discussion Forum on the Net for Information and Discussion about Russia, Ukraine, Eastern Europe and the Former Soviet Union. Discuss Culture, Politics, Travelling, Language, International Relationships and More. Chat with Travellers, Locals, Residents and Expats. Ask and Answer Questions about Travel, Culture, Relationships, Applying for Visas, Translators, Interpreters, and More. Give Advice, Read Trip Reports, Share Experiences and Make Friends.

Author Topic: Bonjour!  (Read 22515 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pup zemly

  • Member
  • *
  • Posts: 1889
  • Country: 00
  • Gender: Female
Re: Bonjour!
« Reply #25 on: August 19, 2008, 02:31:06 PM »


PS: Ci sono italiani qua? Scrivetemi!
ciao. come state?

Offline pup zemly

  • Member
  • *
  • Posts: 1889
  • Country: 00
  • Gender: Female
Re: Bonjour!
« Reply #26 on: August 19, 2008, 02:33:13 PM »

Offline Rasputin

  • Member
  • *
  • Posts: 5628
  • Country: ca
  • Gender: Male
  • Spouses Country: Russia
  • Status: Married
  • Trips: 10-20
Re: Bonjour!
« Reply #27 on: August 19, 2008, 02:35:46 PM »


 Assoyez
je ne sais pas tel mot :(

Assoyez-vous s'il vous plaît = Sit down, please or Have a seat. Asseoir = to sit.
"Seems I live in Russia Rasputin visited" - Millaa
"So do I" - Molly35ru


Offline Manny

  • Moderator
  • Member
  • *
  • Posts: 19772
  • Country: gb
  • Gender: Male
  • Spouses Country: Russia
  • Status: Married
  • Trips: 20+
Re: Bonjour!
« Reply #28 on: August 19, 2008, 03:43:40 PM »
Salut les enfants,

Je parle francais et italian. Ne vous genez surtout pas pour m'ecrire dans les 2 langues, ca me fera plaisir. Quoique depuis presque 20 ans à l’étranger, je fais un peu le boycott sur les accents. Mais bon, je m'applique pour ce mail 8)

Bises a tous,
Jmb

PS: Ci sono italiani qua? Scrivetemi!

I cannot answer in French or Italian JMB, but I get the gist of it from reading it. If you speak Italian, please start a topic in Italian. We have many Italian members who lurk and do not post! It may flush them out.  ;D
Trip Reports: Links to my travels in Russia, Estonia, North Korea, South Korea, China and the US are >>here<<

Look what the American media makes some people believe:
Putin often threatens to strike US with nuclear weapons.

Offline Donhollio

  • Member
  • *
  • Posts: 6193
  • Country: 00
Suprised ?
« Reply #29 on: August 19, 2008, 07:53:13 PM »
Since my travels to Europe over the past 5 years one thing I have come to admire is the openness of language and culture.  When meeting girls they would ask me about a certain European singer/group and I would have no idea who they were.  In clubs the music is varied from throughout Europe,many languages all coming together under one roof ,and no one would complain to the DJ.
 I would tell the girls that if it's not in English, than it ain't getting any general airplay on Canadian airwaves.

 I was forced to take 5 years worth of French in public school,and I fought it throughout the mandatory years. To this day I haven't a clue what any of it means.
 
       DIFIANT TO THE END !!!               :GRRRR:

Offline Wild Orchid

  • Member
  • *
  • Posts: 3682
  • Country: au
  • Gender: Female
Re: Suprised ?
« Reply #30 on: August 19, 2008, 08:02:41 PM »

 I was forced to take 5 years worth of French in public school,and I fought it throughout the mandatory years. To this day I haven't a clue what any of it means.
 

my husband learned Italian for 6 months, didn't like it and gave up. Still can sign some Italian songs. I'm not sure if he knows what the songs are about, but he remembers all words in them, had a chance to practice while we were in Italy 

Offline WestCoast

  • Member
  • *
  • Posts: 9861
  • Country: ca
  • Gender: Male
Re: Suprised ?
« Reply #31 on: August 19, 2008, 10:27:52 PM »
Since my travels to Europe over the past 5 years one thing I have come to admire is the openness of language and culture.  When meeting girls they would ask me about a certain European singer/group and I would have no idea who they were.  In clubs the music is varied from throughout Europe,many languages all coming together under one roof ,and no one would complain to the DJ.
 I would tell the girls that if it's not in English, than it ain't getting any general airplay on Canadian airwaves.

 I was forced to take 5 years worth of French in public school,and I fought it throughout the mandatory years. To this day I haven't a clue what any of it means.
 
       DIFIANT TO THE END !!!               :GRRRR:

DIFIANT TO THE END !!!   

English to French is easy - défiant à la fin!!

English to Russian using an online translator yields:

бросая вызов в конце
       or
неповинующийся до конца
andrewfi says ''Proximity is almost no guarantee of authority" and "in many cases, distance gives a better picture with less emotional and subjective input."

That means I'm a subject matter expert on all things Russia, Ukraine and UK.

Offline jmb

  • Member
  • Posts: 56
  • Gender: Male
Re: Bonjour!
« Reply #32 on: August 20, 2008, 11:47:32 AM »
Pas tout a fait! Ce serait "défiant jusqu'a la fin"

Bises a tous,
jmb
 

Ah Raga..., mi hanno chiesto di aprire una pagina in Italiano. Se siete numeri, questo blog lo faremo nostro :king:

Offline WestCoast

  • Member
  • *
  • Posts: 9861
  • Country: ca
  • Gender: Male
Re: Bonjour!
« Reply #33 on: August 20, 2008, 02:24:31 PM »
Pas tout a fait! Ce serait "défiant jusqu'a la fin"

Bises a tous,
jmb
 

Ah Raga..., mi hanno chiesto di aprire una pagina in Italiano. Se siete numeri, questo blog lo faremo nostro :king:

Vrai, mais, son anglais était mauvais intentionnellement et mon français est simplement mauvais. Je parle le français comme une vache espagnole.
andrewfi says ''Proximity is almost no guarantee of authority" and "in many cases, distance gives a better picture with less emotional and subjective input."

That means I'm a subject matter expert on all things Russia, Ukraine and UK.

Offline jmb

  • Member
  • Posts: 56
  • Gender: Male
Re: Bonjour!
« Reply #34 on: August 21, 2008, 01:39:44 PM »
Si yo te digo Hola!... tu me dices?  ;D
   
Mais non, mais non, tu t'en sort très bien! Tu es de Vancouver, je vois. Quelle belle ville! J' y ai passé 3 semaines il y a 10 ans, et j' avais aussi été visiter l' île de Victoria. Super séjour, de bons souvenirs.

Bises a tous,
jmb

Offline jmb

  • Member
  • Posts: 56
  • Gender: Male
Re: Bonjour!
« Reply #35 on: August 21, 2008, 01:43:18 PM »
A Julie: Tu devrais dire "come sta?" ou alors "come stai?" (plus familier).
<Come state>, c'est quand tu parles a plusieurs personnes.

Bravo pour ton francais :)

Bises,
jmb

Offline Link

  • Member
  • *
  • Posts: 585
  • Gender: Male
Re: Bonjour!
« Reply #36 on: September 19, 2008, 11:39:16 AM »
Pas tout a fait! Ce serait "défiant jusqu'a la fin"

Bises a tous,
jmb
 

Ah Raga..., mi hanno chiesto di aprire una pagina in Italiano. Se siete numeri, questo blog lo faremo nostro :king:

Vrai, mais, son anglais était mauvais intentionnellement et mon français est simplement mauvais. Je parle le français comme une vache espagnole.

Malheureusement, je ne connais pas la façon de parler d'une vache espagnole même si je suis hispanophone.

Offline BelleZeBoob

  • Member
  • *
  • Posts: 1512
  • Country: ca
  • Gender: Female
  • Status: Dating
Re: Bonjour!
« Reply #37 on: November 03, 2008, 12:16:45 AM »
Bonjour tout le monde :)

Russie a les jours chômés maintenant, et je passe mon temps a ameliorer mon francais. J'ai besoin d'un bon command de francais car j'ai envie d' immigrer au Canada, pour que j'aurai besoin de passer le teste de francais.

Le francais, c'etait mon hobby d'enfance. C'est dommage mais je n'avais use le francais depuis longtemps.

Y'a-t-il des amateurs de francais ici, peut-etre en Moscou surtout? :)
Men are like Bluetooth: he is connected to you when you are nearby, but searches for other devices when you are away.
Women are like Wi-Fi: she sees all available devices, but connects to the strongest one.

Offline Olga_Mouse

  • Member
  • *
  • Posts: 3384
  • Country: ru
  • Gender: Female
  • Trips: Resident
Re: Bonjour!
« Reply #38 on: November 03, 2008, 01:17:55 AM »

Bonjour tout le monde :)


 à tout le monde?  ::)


Russie a les jours chômés maintenant, et je passe mon temps a ameliorer mon francais.


chômés?  :D  fériés plutôt...


J'ai besoin d'un bon command de francais car j'ai envie d' immigrer au Canada,


une bonne commande


pour que j'aurai besoin de passer le teste de francais.


parce que (потому что). pour que = для того, чтобы...


Le francais, c'etait mon hobby d'enfance.

C'est dommage mais je n'avais use le francais depuis longtemps.


usé?  :D  parlé plutôt...

И зачем предпрошедшее время - avais? Простого прошедшего в данном контексте, на мой взгляд, будет достаточно  :innocent:


Y'a-t-il des amateurs de francais ici, peut-etre en Moscou surtout? :)


 à Moscou  :innocent:
Leaving Russia is not an emigration, rather an evacuation.

Offline BelleZeBoob

  • Member
  • *
  • Posts: 1512
  • Country: ca
  • Gender: Female
  • Status: Dating
Re: Bonjour!
« Reply #39 on: November 03, 2008, 01:35:26 AM »
Merci Olga! j'ecrivais sans dictionnaire, et un peux pressee de temps ...

Mais tu es bien avancee! est-ce que le francais est ton metier?
Men are like Bluetooth: he is connected to you when you are nearby, but searches for other devices when you are away.
Women are like Wi-Fi: she sees all available devices, but connects to the strongest one.

Offline pup zemly

  • Member
  • *
  • Posts: 1889
  • Country: 00
  • Gender: Female
Re: Bonjour!
« Reply #40 on: November 08, 2008, 01:27:01 PM »
c'est tres bien  :smokin:

Offline WestCoast

  • Member
  • *
  • Posts: 9861
  • Country: ca
  • Gender: Male
Re: Bonjour!
« Reply #41 on: November 08, 2008, 05:40:05 PM »
Merci Olga! j'ecrivais sans dictionnaire, et un peux pressee de temps ...

Mais tu es bien avancee! est-ce que le francais est ton metier?

Belle, votre français est bon. Vous parlez anglais, vous n'avez donc pas besoin de connaître le français à immigrer au Canada.  Au Canada, voulez-vous vivre au Québec ou ailleurs?  En Colombie-Britannique, le français est inutile, le chinois mandarin, il serait plus utile.  Une belle jeune femme parlant couramment le chinois et l'anglais, vous devriez avoir un emploi dans les jours suivants.  Si vous avez besoin de renseignements sur le Canada ou l'immigration au Canada, je serai heureux de vous aider.

Olga votre français est très avancée , peut-être vous devriez envisager Canada au lieu de la France ou l'Italie. Colombie-Britannique est très belle en été et si vous aimez faire du ski, nous avons le meilleur ski dans le monde.
andrewfi says ''Proximity is almost no guarantee of authority" and "in many cases, distance gives a better picture with less emotional and subjective input."

That means I'm a subject matter expert on all things Russia, Ukraine and UK.

Offline Olga_Mouse

  • Member
  • *
  • Posts: 3384
  • Country: ru
  • Gender: Female
  • Trips: Resident
Re: Bonjour!
« Reply #42 on: November 10, 2008, 12:22:59 PM »

Mais tu es bien avancee!


Merci  :innocent:


est-ce que le francais est ton metier?


Non, plutôt l'instrument qui me donne la possibilité de faire mon travail...
Leaving Russia is not an emigration, rather an evacuation.

Offline Olga_Mouse

  • Member
  • *
  • Posts: 3384
  • Country: ru
  • Gender: Female
  • Trips: Resident
Re: Bonjour!
« Reply #43 on: November 10, 2008, 12:28:25 PM »

Olga votre français est très avancée , peut-être vous devriez envisager Canada au lieu de la France ou l'Italie.


Je ne dois rien à personne. Surtout à vous, monsieur  :-\


Colombie-Britannique est très belle en été et si vous aimez faire du ski, nous avons le meilleur ski dans le monde.


Je déteste l'hiver, le froid, la neige et le ski  :sick0012:
Leaving Russia is not an emigration, rather an evacuation.

Offline froid

  • Member
  • *
  • Posts: 2134
  • Country: ca
  • Gender: Male
  • Status: Married
Re: Bonjour!
« Reply #44 on: November 10, 2008, 01:41:14 PM »
Quote
Je déteste l'hiver, le froid, la neige et le ski

Wah!  Olga hates me!  What did I do!!!
Look, we're gonna spend half the night driving around the Hills looking for this one party and you're going to say it sucks and we're all gonna leave and then we're gonna go look for this other party. But all the parties and all the bars, they all suck. <-Same goes for forums!

Offline Olga_Mouse

  • Member
  • *
  • Posts: 3384
  • Country: ru
  • Gender: Female
  • Trips: Resident
Re: Bonjour!
« Reply #45 on: November 10, 2008, 01:43:59 PM »

Wah!  Olga hates me!  What did I do!!!


Wrong choice of screen name   :evilgrin0002:
Leaving Russia is not an emigration, rather an evacuation.

Offline WestCoast

  • Member
  • *
  • Posts: 9861
  • Country: ca
  • Gender: Male
Re: Bonjour!
« Reply #46 on: November 10, 2008, 02:44:05 PM »

Olga votre français est très avancée , peut-être vous devriez envisager Canada au lieu de la France ou l'Italie.


Je ne dois rien à personne. Surtout à vous, monsieur  :-\


Colombie-Britannique est très belle en été et si vous aimez faire du ski, nous avons le meilleur ski dans le monde.


Je déteste l'hiver, le froid, la neige et le ski  :sick0012:

Olga vous remercie de vos aimables paroles et la possibilité de pratiquer mon français.  tiphat
andrewfi says ''Proximity is almost no guarantee of authority" and "in many cases, distance gives a better picture with less emotional and subjective input."

That means I'm a subject matter expert on all things Russia, Ukraine and UK.

Offline BelleZeBoob

  • Member
  • *
  • Posts: 1512
  • Country: ca
  • Gender: Female
  • Status: Dating
Re: Bonjour!
« Reply #47 on: November 10, 2008, 08:58:24 PM »

Belle, votre français est bon. Vous parlez anglais, vous n'avez donc pas besoin de connaître le français à immigrer au Canada.  Au Canada, voulez-vous vivre au Québec ou ailleurs?  En Colombie-Britannique, le français est inutile, le chinois mandarin, il serait plus utile.  Une belle jeune femme parlant couramment le chinois et l'anglais, vous devriez avoir un emploi dans les jours suivants.  Si vous avez besoin de renseignements sur le Canada ou l'immigration au Canada, je serai heureux de vous aider.

 

WestCoast, grand merci pour votre compliment! Oui, on n'a pas besoin de connaitre le francais pour immigrer, mais les langues, s'est un facteur ou on pourrait avoir 24 points, mais seulement si on passe les tests de l'anglais ET de francais. Pour l'anglais seulement. on ne peut pas recevoir que 16 points, et c'est aussi au condition si on est heureux d'avoir passe passe le test tres tres bien, presque parfaitement. Le test, c'est pas le langue comme on a parle et ecrit. C'est le test. Mais si je passe le test pour le francais aussi, meme au moyen niveau, je pourrais avoir les points auxiliaires qui pourraient avoir un role determinant. D'ailleur, je voudrai contribuer a la statistique immigrationelle, car il y a peu d'immigrants qui montrent leurs competences dans les deux langues. :)

Je vois que vous etes aussi tres optimiste quant aux mes chances sur le marche canadien WestCoast :)  J'envisage Toronto, a propos. C'est la ville ou le marche doit etre le plus favorable. Mais je suis bien prepare pour le pis, quand meme j'espere pour le meilleur :)
 
Men are like Bluetooth: he is connected to you when you are nearby, but searches for other devices when you are away.
Women are like Wi-Fi: she sees all available devices, but connects to the strongest one.

Offline WestCoast

  • Member
  • *
  • Posts: 9861
  • Country: ca
  • Gender: Male
Re: Bonjour!
« Reply #48 on: November 11, 2008, 06:22:30 PM »

Belle, votre français est bon. Vous parlez anglais, vous n'avez donc pas besoin de connaître le français à immigrer au Canada.  Au Canada, voulez-vous vivre au Québec ou ailleurs?  En Colombie-Britannique, le français est inutile, le chinois mandarin, il serait plus utile.  Une belle jeune femme parlant couramment le chinois et l'anglais, vous devriez avoir un emploi dans les jours suivants.  Si vous avez besoin de renseignements sur le Canada ou l'immigration au Canada, je serai heureux de vous aider.

 

WestCoast, grand merci pour votre compliment! Oui, on n'a pas besoin de connaitre le francais pour immigrer, mais les langues, s'est un facteur ou on pourrait avoir 24 points, mais seulement si on passe les tests de l'anglais ET de francais. Pour l'anglais seulement. on ne peut pas recevoir que 16 points, et c'est aussi au condition si on est heureux d'avoir passe passe le test tres tres bien, presque parfaitement. Le test, c'est pas le langue comme on a parle et ecrit. C'est le test. Mais si je passe le test pour le francais aussi, meme au moyen niveau, je pourrais avoir les points auxiliaires qui pourraient avoir un role determinant. D'ailleur, je voudrai contribuer a la statistique immigrationelle, car il y a peu d'immigrants qui montrent leurs competences dans les deux langues. :)

Je vois que vous etes aussi tres optimiste quant aux mes chances sur le marche canadien WestCoast :)  J'envisage Toronto, a propos. C'est la ville ou le marche doit etre le plus favorable. Mais je suis bien prepare pour le pis, quand meme j'espere pour le meilleur :)
 

Belle I'll switch to English so we'll both understand each other perfectly.  I understand why you would choose Toronto, largest city in Canada, still far smaller population than Moscow but the weather is probably just as bad even in the winter.  French will be more useful in Toronto than Vancouver.  I'm sure Froid and the other Toronto residents will tell you that you have unfortunately picked a bad time to immigrate to Canada.  The job market in Toronto is bad and might get worse.  Ontario has most of the manufacturing in Canada and has been hit hard by the global slowdown, really a recession now, however, Canada I believe is better off than the USA and the EU but we are still hurting.

Toronto does have many advantages over Vancouver, the far larger population of about 5.5 million (metro Toronto)  people is about 2 million people greater than the population of the province of British Columbia (provincial motto "The Best Place on Earth" politicians don't lie  :laugh:) so this offers many more choices in living, careers and education.   Quick access to the American population centres of New York, Detroit, Buffalo, Chicago and of course, Washington DC greatly help too.  These reasons alone are probably why about 25% of all new immigrants end up in Toronto, over half of all immigrants in Ontario.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toronto
andrewfi says ''Proximity is almost no guarantee of authority" and "in many cases, distance gives a better picture with less emotional and subjective input."

That means I'm a subject matter expert on all things Russia, Ukraine and UK.

Offline fireeater

  • Member
  • *
  • Posts: 3712
  • Country: ca
  • Gender: Male
  • Status: Dating
  • Trips: None Yet
Re: Bonjour!
« Reply #49 on: November 12, 2008, 07:43:23 AM »

Belle, votre français est bon. Vous parlez anglais, vous n'avez donc pas besoin de connaître le français à immigrer au Canada.  Au Canada, voulez-vous vivre au Québec ou ailleurs?  En Colombie-Britannique, le français est inutile, le chinois mandarin, il serait plus utile.  Une belle jeune femme parlant couramment le chinois et l'anglais, vous devriez avoir un emploi dans les jours suivants.  Si vous avez besoin de renseignements sur le Canada ou l'immigration au Canada, je serai heureux de vous aider.

 

WestCoast, grand merci pour votre compliment! Oui, on n'a pas besoin de connaitre le francais pour immigrer, mais les langues, s'est un facteur ou on pourrait avoir 24 points, mais seulement si on passe les tests de l'anglais ET de francais. Pour l'anglais seulement. on ne peut pas recevoir que 16 points, et c'est aussi au condition si on est heureux d'avoir passe passe le test tres tres bien, presque parfaitement. Le test, c'est pas le langue comme on a parle et ecrit. C'est le test. Mais si je passe le test pour le francais aussi, meme au moyen niveau, je pourrais avoir les points auxiliaires qui pourraient avoir un role determinant. D'ailleur, je voudrai contribuer a la statistique immigrationelle, car il y a peu d'immigrants qui montrent leurs competences dans les deux langues. :)

Je vois que vous etes aussi tres optimiste quant aux mes chances sur le marche canadien WestCoast :)  J'envisage Toronto, a propos. C'est la ville ou le marche doit etre le plus favorable. Mais je suis bien prepare pour le pis, quand meme j'espere pour le meilleur :)
 

Belle I'll switch to English so we'll both understand each other perfectly.  I understand why you would choose Toronto, largest city in Canada, still far smaller population than Moscow but the weather is probably just as bad even in the winter.  French will be more useful in Toronto than Vancouver.  I'm sure Froid and the other Toronto residents will tell you that you have unfortunately picked a bad time to immigrate to Canada.  The job market in Toronto is bad and might get worse.  Ontario has most of the manufacturing in Canada and has been hit hard by the global slowdown, really a recession now, however, Canada I believe is better off than the USA and the EU but we are still hurting.

Toronto does have many advantages over Vancouver, the far larger population of about 5.5 million (metro Toronto)  people is about 2 million people greater than the population of the province of British Columbia (provincial motto "The Best Place on Earth" politicians don't lie  :laugh:) so this offers many more choices in living, careers and education.   Quick access to the American population centres of New York, Detroit, Buffalo, Chicago and of course, Washington DC greatly help too.  These reasons alone are probably why about 25% of all new immigrants end up in Toronto, over half of all immigrants in Ontario.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toronto


Westcoast - When you talk about the manufacturing problems that only refers to the auto sector. None of them are actually in the city itself. They are located in other cities to the west, east and north. Those problems are realted to the USA, since most cars made here are exported to the USA. If they are not buying, then they have problems here. Auto sales to Canadians are still up, it is the US who are not buying. It would seem that is our only manufacturing industry when you listen to the news.  :chuckle:   



 

 

Registration