The World's #1 Russian, Ukrainian & Eastern European Discussion & Information Forum - RUA!

This Is the Premier Discussion Forum on the Net for Information and Discussion about Russia, Ukraine, Eastern Europe and the Former Soviet Union. Discuss Culture, Politics, Travelling, Language, International Relationships and More. Chat with Travellers, Locals, Residents and Expats. Ask and Answer Questions about Travel, Culture, Relationships, Applying for Visas, Translators, Interpreters, and More. Give Advice, Read Trip Reports, Share Experiences and Make Friends.

Author Topic: Visum naar Nederland  (Read 4345 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline FreeThinker

  • Member
  • Posts: 21
  • Country: nl
  • Gender: Male
  • Spouses Country: Kazakhstaan
  • Status: Married
  • Trips: 1-5
Visum naar Nederland
« on: January 11, 2011, 10:06:25 PM »
I want to ask this question to any dutch speaking member or moderator

Ik wil nu mijn vriendin uit Kazakhstan laten overkomen oor een vakantie in mijn land. Ze is al meerdere keren in Europa geweest inclusief mijn Woonplaats. Ze reiste echter niet alleen maar met een familielid. Ze voldoet aan alle eisen van aanvraag voor een visum. Maar nu heb ik gehoort dat een visum aanvraag grote kans van afwijzing heeft indien de dame alleen reist. Wat is nu de beste stratagie om haar naar nederland te laten komen?
The more you know, the more you realize how little you know

Offline Herrie

  • Tech Group
  • Member
  • *
  • Posts: 1926
  • Country: nl
  • Gender: Male
  • Status: Just Looking
  • Trips: 10-20
Re: Visum naar Nederland
« Reply #1 on: January 12, 2011, 12:14:53 AM »
Het zou op zich geen probleem moeten zijn.

Het hangt vooral af van haar situatie: Werkt ze, heeft ze een eigen huis/apartement, kind etc. Belangrijkste is om aan te tonen dat ze reden heeft om terug te gaan.

Ze moet beschikken over EUR 35,- per dag voor haar verblijf in NL, wanneer ze dit niet heeft kan je een "garantverklaring/uitnodiging" halen bij de gemeente (kost ong. EUR 15,- afhankelijk van waar je woont) en dit is niets anders dan een simpel formuliertje dat je in het bijzijn van een ambtenaar moet ondertekenen waarin jij garandeert dat je voor haar kosten tijdens haar verblijf zult garantstaan.

Deze moet je dan als "origineel" naar je vriendin sturen (fax/email etc mag niet), je vriendin moet dit dan meenemen naar de ambassade wanneer ze het visum aanvraagt.

Offline FreeThinker

  • Member
  • Posts: 21
  • Country: nl
  • Gender: Male
  • Spouses Country: Kazakhstaan
  • Status: Married
  • Trips: 1-5
Re: Visum naar Nederland
« Reply #2 on: January 14, 2011, 06:44:40 AM »
Ja ze voldoet aan alle eisen:
- Ze heeft een full time baan
- Ze heeft haar eigen appartement
- Ze heeft een reis verzekering
- Ze beschikt over voldoende geld voor de vakantie periode
- Ze kan een ziektekosten verzekering afsluiten
- Ik moet zonder veel problemen een officiële uitnodiging moeten kunnen sturen

Echter:
- Ze is ongehuwd en heeft geen kind

Documenten en middelen is niet het probleem, het probleem is de aanvraag bij de ambassade onberekenbaar is. Van de verhalen die ik hoor krijg ik de indruk dat de ambassade er alles aan doet om een toekomst op te bouwen met een Russische vrouw te frustreren.  :'(



The more you know, the more you realize how little you know